onsdag 18 november 2015

Vardagsrumspromenad

En rejäl förkylning ändrar om i mitt schema och igår stannade jag hemma för att kurera mig. Givetvis kan jag inte sitta helt stilla och vänta på att förkylningen skall släppa för det vore ju att förspilla tid.

freeimages.com
Hur skall jag någonsin lyckas promenera 10.000 steg i genomsnitt, den här månaden, om jag bara ligger hemma och läser?

Men jag var kraftlös och i stort behov av studier vilka båda är svåra att kombinera med rigorös aktivitet men det finns en lösning och jag kallar det vardagsrumspromenad. Vår lägenhet är utformad med genomfart mellan kök, hall och vardagsrum vilket blir 25-30 steg per avslutat varv. Genom att vandra runt i lägenheten kan jag anstränga mig precis så mycket som jag klarar av, jag kan kontrollera min omgivning och skydda mig från vind, regn och annat som gör studerandet svårt och jag har tillgång till allt jag behöver för att vara effektiv.

Sagt och gjort, ingen ide att ligga här och gnälla för det blir man inte frisk av. Jag lyckades avsluta närmare 200 varv runt i lägenheten med en bunt vetenskapliga artiklar i högsta hugg. Man kan fundera på vad grannarna tänkte om de kikade in genom fönstret men eftersom jag är här för att välja och sprida lycka så hoppas jag att min dags tokigheter har lyckats skänka någon ett gott skratt. Jag kommer definitivt fortsätta med det här när helst jag är bunden till isolation men kapabel att motionera i begränsad omfattning.

Vad gör du för att öka din vardagsmotion?

Bildkälla: Freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar