tisdag 3 november 2015

Ny frisyr

I helgen var det svensexa för en god vän och lagom fåfängt skulle jag klippa mig. Tack vare min tilltagande tunnhårighet brukar jag klippa mig med rakhyvel eller trimmer utan distanskam men nu var oturen framme och jag tappade min trimmer som slog sig så illa att den vägrade samarbeta efter detta.

Tack till freeimages.com
Det slutade med att jag lätt luden tog mig iväg till svensexan som till kvällen avslutades som en zombiefest vilket var tur. Lite vitgrönt i hårfläckarna på huvudet gjorde att jag gestaltade en mycket övertygande odöd och min "nya" frisyr var ett lyckokast.

Denna ödets nyck bar med sig en söndagstripp till Biltema för att köpa stans billigaste trimmer och den efterföljande tvagningen gjorde underverk för kropp och själ efter en lång helg fylld av skojiga aktiviteter. Tänk att det behövs så lite för att ändra sinnesstämningen helt och hållet. Jag valde att vända min "otur" till någonting roligt och helgen blev en lyckoträff av sällan skådat slag.

Vilka val gör du?

Bildkälla: Freeimages.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar