fredag 24 juni 2016

Glad Midsommar!

Idag är det midsommarafton och det är svensk tradition med hopp runt pålen och nubbe till frukost och idag blir min uppmaning till alla mina läsare Att Välja Lycka. Välj nu inte bara lycka för dig i nuet utan välj lycka för din omgivning och inte minst för ditt framtida jag. Är du 20 år och skall fira midsommar, tänk på att varje nubbe Hallands fläder kostar dig 14 kr idag vilket blir 1.266 kr i försakad pensionsportfölj. En burk Mariestads kostar dig 1.447 kr i pension och en av mina favoritviner Baron de Ley går idag loss på 109 kr men kostar dig 9.861 kr i framtiden.

pixabay.com
Mer moralpredikan än så här kommer det inte bli för jag kommer själv välja att korka upp en beställd Casal Garcia vilken jag blev rekommenderad på jobbet och det kommer garanterat slinka ned en eller två nubbar också innan kvällen är över men då vet jag att jag försakar en rejäl slant i pensionsportfölj.

Lycka och välgång till er alla!

Bildkälla: pixabay.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar