lördag 19 mars 2016

Lördag igen, tillåter mig att njuta

Idag är det lördag och börsen är stängd och då tillåter jag mig att koppla av helt och hållet. Idag får jag det stora nöjet att få hem en kamrat på besök. Vi har känt varandra i närmare 20 år men umgåtts väldigt sporadiskt i perioder men nu har han flyttat närmare och jag har fått tummen ur för att faktiskt engagera mig lite extra i vår relation. Det skall bli riktigt kul.

Middag med efterrätt står på agendan och måltidens avslut blir denna gång en variant av ett recept jag hittade från "halv åtta hos mig" på vit choklad- & mangomousse. Receptet säger att man gör en mango- & passionsfruktssås att ha till men jag tänkte ha mangopuré i moussen istället. Vi får se hur det går.

Men först blir det en promenad i den starkt lysande vårsolen och en snabb vända i affären för att fylla på med lite nödvändigheter.

Ha en go helg allihopa.

Bild: TV4

2 kommentarer:

  1. Hej Att välja lycka!

    Låter härligt! Tog precis själv en promenad i solen, fantastiskt skönt.

    Önskar dig en god helg!

    /Utdelningsstugan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Utdelningsstugan!

      Njut av vårsolen. Det behövs efter en gråmulen vinter.

      All lycka

      Radera