lördag 11 februari 2017

Ett år i frihet

Jag vet att jag har nämnt flera gånger att jag är spinningledare på Friskis & Svettis och jag har varit det ganska länge nu. En av effekterna av att man varit ledare på samma anläggning under några år är att man lärt känna en hel del motionärer.

Givetvis lär man känna folk på olika nivå och på det lokala träningshaket tenderar det att bli ganska ytliga kontakter, i alla fall för herr AvL. Men någon gång ibland blir det ändå att man snackar lite skrot med sina motionärer innan man får tillgång till lokalen eller kanske en stund efter passet när man försöker varva ned.

Sina motionärer... Det är så jag kallar dem. De som regelbundet dyker upp. Man känner igen dem, man har bytt några ord och man blir lite glad av att se dem oavsett om man vet vad de heter eller om man bara säger hej i korridorerna.

En vanlig tisdag



Jag tenderar att prata om mig och mitt för att lätta upp stämningen efter ett pass och det har väl hänt att jag i början av min bloggkarriär nämnt att jag börjat blogga och ett par av motionärerna har varit med hela vägen och någon enstaka har till och med läst bloggen.

En av dessa unga herrar har jag till och från pratat lite ekonomi och lycka med i situationer då vi önskat fördriva tiden och för en liten tid sedan överraskade han mig med en present till vårt ännu ofödda barn; ett helt fantastiskt litet tågset likt det på bilden. Tillsammans med denna fantastiska gåva berättade han att han bestämt sig för "att välja lycka" och ta ett år tjänstledigt för att följa sina drömmar.

Jag är osäker på vad jag blev gladast för, presenten eller berättelsen. Jag har ganska svårt att tro att jag på något sätt varit inblandad i hans beslut men jag blir riktigt, riktigt glad när jag hör en sådan här sak och jag hoppas att jag kan få någon form av uppdatering om hur det gått om något halvår-år.

Oavsett vilket så önskar jag honom lycka till och skickar ett hjärtinnerligt tack.


Bildkälla: coolshop.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar