söndag 22 maj 2016

Veckobrev 20

Det har varit en extremt hektisk vecka i AVL-familjens liv med tidiga morgnar och sena nätter men som jag skrev i fredags; nu är det inte långt kvar.

Börsveckan har varit ganska försiktig. H&M fick sig en snyting som gjorde aktien ännu mer fördelaktigt prissatt och jag passade på att köpa på mig ytterligare några aktier men nu får det nog vara bra innan löning. Dessutom köpte AVL-portföljen 10 MQ-aktier men i den portföljen finns det pengar för ett litet köp till om tillfälle uppenbarar sig.

I övrigt är det inte mycket att rapportera. Portföljen tuggar på. Börsen är upp ungefär 1.5 % denna veckan och min portfölj går inte riktigt lika starkt men mina bolag har sprutat ur sig utdelningar nog för att täcka månadens telefonräkning och bredbandsräkning och dessutom erbjuda stöd till bilförsäkringen utöver en uppgång på ungefär en procent. Inte fy skam.

Jag ser mycket fram mot nästa vecka. Presentation och opposition avslutar veckan och därefter börjar arbetslivet på riktigt.

Väl mött i framtiden


Bildkälla: freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar