onsdag 12 maj 2021

Vi blir fler

Joy är det påhittade bloggnamnet på den första dottern som anslöt till familjen AvL under vintern 2017. Det är nu fyra år senare ock nu är det dags att hitta på ett nytt namn för familjen AvL har valt att utöka barnaskaran med ytterligare en dotter.

De senaste månaderna har vi samlat på oss barnkläder och bäbisprylar, anmält oss för alla babypaket vi kunnat hitta och så en solig vårdag åkte vi till sjukhuset för leverans av Joy 2.0.


Jag tror inte att detta kommer påverka bloggflödet så himla mycket och jag har väldigt svårt att tro att detta egentligen påverkar någon av er som läser bloggen men jag vill ändå ta tillfället i akt att berätta denna, för oss, glada nyhet och samtidigt berätta att det kan hända att jag måste skriva lite mindre under de kommande månaderna.

Sist gång det begav sig sov jag mycket oregelbundet och den här gubben mår ganska dåligt av att få sömnen avbruten och störd. Utöver det läggs det ju på en hel del andra uppgifter på gubben eftersom kvinnan som levererat barnet också förväntas bistå med mjölkproduktion samtidigt som hon läker. 


Då får pappa ta hand om Joy och hushållet och den här gången blev det tyvärr inte mer än de där 10 dagarna ledigt vid födseln. Därför finns det just nu ganska begränsat med tid för sådana extravaganser som börsnyheter, investeringsanalyser och bloggande men jag hoppas kunna bidra med livets små trivialiteter precis som vanligt.

Ta hand om er allihopa och om ni har förslag på fiktiva namn på dotter nummer två tar jag tacksamt emot dem. 

17 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt!

    Föreslår "Jolie"

    SvaraRadera
  2. Grattis till er alla!!

    Från oss alla :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till dottern! :)

    /Cosmonomics

    SvaraRadera
  4. Stort grattis!
    Antar att "Boy" är uteslutet? ;-)

    Jag gillar ju humlor, så jag föreslår såklart Bumble-bee.

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Hoppas allt gått bra och att alla mår bra!
    Mvh PB?

    SvaraRadera
  6. Grattis! Jag föreslår "Happy" eller "Lucky" som bloggnamn :-D

    SvaraRadera
  7. Grattis! Familj är viktigt! Hoppas ni alla mår bra? :) Du får ta f-ledigt efter dom 10 dagarna :) perfekt till sommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Alla mår bra.

      Jag har en kommande förhandling om tjänst och lön. Om den går fel kan det mycket väl bli föräldraledighet i höst :-)

      Radera