söndag 29 maj 2016

Veckobrev 21

Ytterligare en fantastisk vecka är på väg att ta slut. Jisses vad tiden går fort. I torsdags var det dags för opposition då uppsatsen skulle försvaras och jag fick känslan av att det gick ganska bra. Nu är det bara den långa väntan på betyget och sedan är livet som student över.

Detta är inte det enda som gjort veckan spännande. Igår fick jag möjlighet att bevista ett bröllop i familjen. Jag umgås väldigt sällan med familjen på pappas sida men igår var det dags och det är alltid trevligt att återknyta kontakter.

Veckan har bjudit på fint väder och det har blivit mycket tid utomhus men jag har ändå suttit och tryckt framför skärmen. Castellum släppte prospektet gällande nyemissionen och nu har jag anmält mig för teckning både på de teckningsrätter jag fick men jag har också anmält intresse att teckna en näve aktier utan företräde men hyser inga stora förhoppningar om tilldelning där.

Den här veckan har OMXS30 ryckt upp sig rejält trots ett par hyggliga utdelningar och med en uppgång på 2.5 % ligger min portfölj i lä men förvånande nog inte så mycket och det skall bli spännande att göra månadsavstämningen om några dagar och se hur portföljen står sig mot mitt index. Oavsett hur det går är jag ganska övertygad om att jag sedan årsskiftet fortfarande har en positiv avkastning och det ligger väl i linje med Buffets regel nummer 1 "Förlora aldrig pengar".

Nästa vecka landar månadens sista utdelningar på kontot och handeln i Paradox sätter igång och vi får se om Per H Börjesson gör en lyckad exit vilket jag ändå tror. Mitt konto berikades med 50 aktier
till ett värde av 1650 kr vilket är blott en bråkdel av vad jag önskade men vi får väl se vad som händer i nästa vecka.

Ha en underbar söndagskväll allihopa och god avkastning på er.


Bildkälla: freeimages.com

3 kommentarer:

  1. Hade du också tecknat dig för 300 aktier i Paradox? Nåväl; första timmarnas handel ser ju trevliga ut iaf...

    Hälsa min fjälliga kusin, förresten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Oerjan!

      Med den kommentaren vet jag vem du är :-)

      Jag tecknade mig för 9000 st på olika konton men eftersom jag bara var en person fick jag bara tilldelning en gång. det är lite olika, ibland får man per konto man tecknar på och ibland per individ. Hade jag haft mer engagemang på Nordnet kanske jag kunde fått två tilldelningar men nu blev det inte så.

      Jag lovar att hälsa

      Radera