torsdag 19 maj 2016

Köper H&M på dipp

Jag tankar H&M i dagens nedgång och jag kommer fortsätta köpa om det fortsätter ned men 255.6 kr/st är svårt att låta bli och det är nära att jag trycker köp i AVL-portföljen också men jag avvaktar lite. H&M är mitt största innehav men jag känner mig trygg i bolaget. Med ett p/e på straxt under 21 börjar aktien närma sig fina nivåer men det finns fortfarande fallhöjd även om det senaste decenniets genomsnitt är dryga 22.

Mitt stora i-landsproblem just nu är att pengarna är slut och att nästa löning kommer bli mycket begränsad eftersom uppsatsen tagit mycket tid i anspråk senaste månaden. Som tur är brukar sommaren vara en slö period för börsen och jag förväntar mig en rejäl skatteåterbäring i juni vilket förhoppningsvis innebär bra köp runt midsommar.

Lycka och välgång

Bildkälla: HM.com

3 kommentarer:

  1. Till stöd för H&M-sekten: https://sparosverige.blogspot.se/2016/05/h-alltid-ratt.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för tipset. Trevlig och underhållande läsning som vanligt :-)

      Radera