fredag 6 maj 2016

Veckans sista handelsdag

Två veckor med relativt konstanta nedgångar börjar göra priserna acceptabla igen och även om jag spår en fortsatt nedgång handlar jag. Det sista har det blivit lite Nordea, H&M och XACT OMXSB Utd men den relativt låga handelsvolymen kommer sig av begränsade resurser snarare än begränsat intresse.
Freeimages.com

Jag noterade som så många andra att Avanza började med gratis courtage för "nybörjare" och det är ju trevligt. Jag har lyckats övertala både vänner och familj att börja så smått och nu kan de alltså handla courtagefritt vilket gör det ännu enklare att lyckas.

Jag håller fingret på köpknappen i AVL-Portföljen men jag hoppas på en svag måndag också innan jag avlossar första skottet. Vi får väl se. Jag har valt bolag i alla fall vilket gör det ännu mer spännande. Följ gärna portföljen på Shareville.

I övrigt kan jag meddela att det är strålande väder i Västsverige och med det önskar jag er alla en mysig helg.



Bildkälla: Freeimages.com

2 kommentarer:

  1. Trevlig helg på dig med. Väntar måndagen med spänning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag genom denna cliffhanger har lyckats bota måndagsågren bör jag vara nära fulländning :-)

      Radera