lördag 28 maj 2016

Veckans recept: Dhal

De här inläggen är ett av de inslag som i grund och botten inte är av ekonomisk natur men eftersom jag skriver med flera olika motiv och där jag syftar till att skapa livsbalans tror jag att den här typen av inlägg också behövs. Givetvis kan man vinkla även detta till ekonomi och som jag skrivit flera gånger och som de flesta andra ekonomibloggare berättat finns det stora pengar att spara på att laga mat själv och ta med lunchlåda till jobbet istället för att köpa lunch. Givet 88 kr per lunch och en genomsnittlig avkastning på börsen på 11 % per år skulle de här inläggen kunna innebära en portfölj på 18 miljoner kronor efter ett yrkesliv. Det ger i alla fall mig motivation att fortsätta ge tips om trevliga måltider som ibland är nyttiga och ibland är billiga.

z2036.blogspot.se

Nu siktar vi alltså på att bli mångmiljonärer och då passar veckans recept extra bra. Gör ett storkok och spara hundralappar.

Indisk linsgryta - Dahl 6 portioner

Se recept Här

Jag fyller ut med rotfrukter exv morot. Oftast mår den här typen av rätter bra av lite extra vätska för att inte bli för stabbiga så känn dig fram och fyll på med lite vatten om det behövs. Vill man lyxa till det är det inte fel att ha i lite rimmad skinka eller liknande.


6 kr per portion och då går det utmärkt att pressa även det en bit. Dessutom är det riktigt gott men man får vara försiktig med portionsstorleken för att inte uppleva för mycket multipelexpansion runt midjan.

Ha en trevlig helg. Se till att fira mamma imorgon.

Bildkälla: z2036.blogspot.se & Att Välja Lycka

2 kommentarer:

  1. Måste säga att det vart bra mycket med pengar med tiden. Fick mig motiverad att hitta fler kostnader att minska på!

    SvaraRadera
  2. Hej Spara för livet!

    Det är bara att kämpa på. Lycka till

    SvaraRadera