söndag 30 oktober 2016

Veckobrev 43

Det har varit en mycket trevlig vecka. Vi har fått besked om nyemissionen i Tele2. Jag har klarat av en första ekonomifika (inlägg om detta kommer) och jag har lyckats berätta att det är dags för mig att sprida mina gener nedåt i ättelängden.

Bild: Freeimages.com

Veckan har helt klart varit full, och då full både i bemärkelsen glädje, nyheter och aktiviteter vilket är oerhört tillfredsställande. I måndags var jag på höstens första arbetsrelaterade utbildning vilket var en utbildning i att rimlighetsbedöma ekonomiska rapporter. Det tänker jag kan vara nyttigt både professionellt och privat.

Ytterligare en löning har pumpats in i portföljen och jag är därför ett litet steg närmare den frihet jag hoppas skall vara resultatet av mina strävanden. Dock var det en något mindre portion av lönen som skickades in den här gången eftersom jag redan nu börjat avverka de absoluta måstena när det kommer till en nyfödds första dagar i familjegemenskapen. Vi har i veckan köpt en begagnad spjälsäng och lite andra nyttigheter.

Givetvis shoppar jag med samma återhållsamhet som vanligt och denna veckas konsumtionshysteri i nya möbler och sängkläder gick lös på straxt över 300 kr men för dessa summor klarar vi sannolikt sovtillvaron det nästkommande året om man bortser från några ytterligare lakan och sänglinnen som kan behövas men jag förutsätter att jag även på de punkterna skall komma relativt billigt undan med tanke på att både jag och hustrun är sykunniga.

Nästa vecka är det redan dags för månadsavstämning och det skall bli riktigt spännande att se hur portföljen klarat sig med tanke på att hela fastighetsbranschen har fått sig en törn under månaden.

Väl mött nästa vecka.


Bildkälla: freeimages.com

2 kommentarer:

  1. Jag vill passa på att ge en stor gratulation och lyckönskning, fantastiskt med tillökning av familjen!

    Med tanke på vad konsumtionshysterin landade på denna gång så ser det ut som att ni kommer att sköta det ekonomiska fint (jag förväntade mig inget annat), det kommer att gå bra det här.

    Jag hoppas att bloggen fortsätter leva trots tillökningen, allt gott!

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack för dina ord. Om Gottodix är något att gå efter borde man väl få mer tid när man får barn så jag hoppas det skall gå bra att fortsätta skriva :-)

      Radera