måndag 24 oktober 2016

Nyemission i Tele2

Så kom äntligen villkoren gällande den tidigare annonserade nyemissionen i Tele2 och det som gäller är att om man vill vara med i emissionen behöver man pynta 53 kr för varje 8 aktier man redan äger. Dvs för var åttonde aktie man har får man erbjudandet att köpa en ny aktie till ett kraftigt rabatterat pris.




Det är min intention att teckna min fulla andel för jag är bekväm med villkoren och jag är bekväm med det köp som föranlett emissionen. Får jag möjlighet kan jag också tänka mig att teckna lite till men jag kommer i så fall göra det genom att ansöka om teckning utan företräde snarare än att köpa teckningsrätter för i de lite större bolagen brukar det inte vara några jätteskillnader mellan att köpa teckningsrätter att teckna aktier på och att köpa aktierna efter teckningsprocessen är avklarad.

Länk till emissionsvillkoren



Bildkälla: tele2.se

2 kommentarer:

  1. Antalet Tele2-aktier du äger är alltså jämnt delbart med 8? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) För mig slumpade det sig så ja. Får nog kolla på hustruns depå också annars kanske jag behöver lösa det.

      Radera