lördag 19 september 2020

Pannkakstårta med färska bär

För någon vecka sedan plockade jag, vad jag tror är årets sista bärskörd. Vår smultronbuske gav en extra laddning bär tack vare en mild september och hösthallonen dök också upp nu. Blåbären börjar bli övermogna men de funkar.

Tillsammans med att vi varit hos svärföräldrarna och stulit med oss ett paket ägg från frigående, gräsbetande höns gjorde att familjen inte kunde hålla sig riktigt. Pannkakstårta var ett faktum.


När man har den typen av ägg blir pannkakorna solgula istället för blekgula. Det är som att äta sommar.

Hur man gör pannkakor har jag skrivit om förr. Bland annat i mitt inlägg med en samling enkla knep för att lyckas i köket och spara pengar vilket du hittar här.

Fördelen med pannkakstårta är att det är enkelt och om man är tre år gammal är det extremt exklusivt. Är man 40 år gammal tycker i alla fall jag att det påminner om barndomens somrar och även om det kanske inte är den godaste tårta jag någonsin ätit känns det extremt lyxigt att äta ett sådant överflöd av färska bär.

Vad har du för enkla tips på vardagslyx?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar