måndag 19 augusti 2019

Musarm? Ganglion? Spännande...

Jag har ganska länge haft lite problem med min högra handled. På senare tid har det blivit ett besvärande element i min vardag så till den milda grad att jag bestämde mig för att skaka fram en av de där omöjliga läkartiderna hos den lokala vårdcentralen. Jag har gissat på ganglion och än så länge är det inte bekräftat av läkaren jag träffade men det är på väg.

Det hjälper givetvis att jag har en hustru som är insatt så jag behöver inte springa dit med vad skit som helst men den här gången fick det allt bli extern bedömning av maskineriet.



Än så länge är det egentligen inte mycket som hänt för jag har bara hunnit göra en röntgen och få en remiss till en handkirurg (men ingen återkoppling ännu) men det är min gissning att jag har en operation framför mig med påföljande sjukskrivning. Det skall bli spännande att se hur länge jag blir sjukskriven för en sådan grej när mina primära arbetsuppgifter sker framför en dator och med knappande på ett tangentbord. Det faktum att jag är högerhänt hjälper ju inte till men jag är ganska säker på att jag hade kunnat jobba med vänstern men det hade gått mycket, mycket långsammare.

Det skall dessutom bli ganska intressant att se om försäkringskassan är så värdelös som alla säger. På det planet har jag inge höga förhoppningar men vi får väl se.

Oavsett så är det ganska skönt att jag inte behöver oroa mig för ekonomin i den här processen. Ett stort sparande är bra både för att pengarna ger trygghet men också för att mellanrummet mellan inkomster och utgifter fungerar som en kudde i den här typen av situation.

Sparande mår man bra av helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Lycka till med försäkringskassan. De brukar ju idag ha en tendens att friskförklara även de döda som fullt arbetsföra. Vilket vi tackar för med vår skattenivå (obs, spår av ironi kan förekomma här).
    Mvh investera-pengar.blogspot.se

    SvaraRadera