tisdag 6 augusti 2019

Tankar om eget kravställande

Då är jag tillbaka efter semestern men mycket har hänt. Jag har fortsatt mitt arbete för att minska mängden stress i min vardag så nu jobbar jag 80%. Under semestern har vi påbörjat en förhållandevis radikal rensningsprocess hemma där mycket saker har bytt ägare men vi är långt ifrån klara.

Jag har också insett att bloggen har blivit ett måste och det kan jag inte acceptera. Bloggen har alltid varit tänkt som inspiration för mig och för andra och det skall vara en plats för glädje och interaktion.



Men det har smugit sig in ett behov av att publicera enligt ett visst mönster och med en viss kvalitet och eftersom jag inte haft tid att producera enligt mina kvalitetsönskemål de senaste åren har jag känt ett gnagande i bakhuvudet och nu har jag kommit fram till att jag behöver justera min inställning till mitt skrivande.

Så...

Från och med idag kommer jag skriva olika många inlägg per odefinierad tidsrymd och jag kommer publicera på dagar utan förutbestämda mönster.

Detta kanske inte är särdeles stort för dig men det är ganska stort för mig.

Jag beklagar om det påverkar dig negativt men om detta förstör din dag är det sannolikt precis lika nyttigt för dig som för mig för i så fall har du en väldigt osund relation till mitt skrivande och det är ju inte som om jag försvinner. Det blir bara lite mindre strukturerat...

YOLO eller vad nu ungdomarna säger.

8 kommentarer:

  1. Det låter sunt, viktigt att det är glädjen som styr så att inte pressen och stressen tar över.
    Hoppas du haft en fantastisk semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det är ett bra steg och att det kan ge lite extra tid att skriva om bolag för det tycker jag är skitkul men har inte hunnit med på flera år.

      Semestern har varit fantastisk. Tack. Hoppas du också haft en god semester

      Radera
  2. Härligt med 80%! Om allt går enligt mina planer kommer jag jobba 80% fr.o.m. oktober eller november, och det känns så himla skönt! Inom ett par veckor vet jag säkert!

    Skriv precis när och hur du vill, det viktiga är ju att DU mår bra!

    Kram Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att det blir precis som du vill ha det. 80 % är skönt.

      Tack Louise för stödet

      Radera
  3. Skönt att jobba deltid. Det kommer du inte ångra. Bli det en extra ledig dag i veckan eller slutar du tidigare varje dag?

    Bloggen måste vara lustfylld, annars är det ingen idé.
    Kör på i ditt tempo. Det kommer bli bra.

    Pappa betalar? Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Jag kommer arbeta färre timmar per dag. Tiden skall räcka till träning m.m. och då behövs tiden utspritt över veckan.

      Tack för pepp och stöd

      Radera
    2. Det låter riktigt skönt!
      Njut!

      Radera
    3. Tack. De första fyra dagarna har i alla fall varit trevliga och då kan jag säga att det har varit genuint svårt att gå i tid. Jag har ett par timmars flex att ta ut i morgon :-)

      Radera