måndag 27 november 2017

Måndagskollen v48 - Swedbank & Black Friday

Förra veckan lovade jag att det skulle bli köp av Swedbank och det blev det. Ett litet köp gick in på 193,50 kr/st redan på måndagen men sedan dröjde det till fredagen innan ny handel men då blev det ganska mycket.

Det var Black Friday och jag rensade och städade i portföljen och är du intresserad skrev jag om det i fredags. Många nya, fina bolag i portföljen och en del gamla fick tyvärr lämna men jag hoppas det här blir bra.



Det här är förövrigt första månaden helt utan ersättning för min del vilket gör att mina inkomster består av ett halvt barnbidrag, några kronor i blogginkomster och månadens utdelningar. Det är inget jag kan leva fett på så jag räknar inte med att handla alls i denna vecka även om det finns bolag jag är sugen på.

Skulle det vara så att andan faller på har jag fortfarande inte ökat i Eolus Vind och inte heller i MQ och det är ju fortfarande så att Swedbanks direktavkastning över 6,5 % hägrar så vi får väl se vad tomten kan göra.

Även om det inte blir så mycket börs den här veckan kommer det bli mycket familjegos för fru AvL är ledig en hel vecka så nu blir det mysa av hela veckan.

Ha det gött


Bildkälla: freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar