lördag 21 januari 2023

Att bli äldre

Då var det dags igen att lägga ett år till handlingarna. I år fyller jag 42 år och eftersom jag missade min 40-årsdag pga pandemin är det min plan att fira rejält i år istället. Men jag är inte så sugen på ett vinterfirande utan kommer försöka hitta en tidig sommardag istället där jag kan rulla fram grillen, slänga upp en bålskål och ha det gött med vänner och familj.

Varför i år?

Alla vet väl att 42 är svaret på livet, universum och allting?



Nå ja. Firandet kommer senare.

Jag har sett en hel del memes som bilden ovan och det känns väldigt träffande. Jag trodde naivt att det skulle dröja 20 år till men i mitt fall vet jag nu att det räcker med att sova med fel kudde för att ha ont i ryggen i flera veckor.

Jag provade också häromdagen att snyta mig alldeles för kraftfullt vilket gjorde att jag spräckte trumhinnan.

Om inte det är ett tecken på att man börjar bli gammal så säg...

Men det finns fördelar också. Jag bryr mig väldigt mycket mindre om vad andra tycker om mig och mitt utseende nu än för 20 år sedan. Jag har ett liv som är stabilare och tryggare än jag någonsin haft tidigare och istället för att investera alla pengarna i högsta tänkbara risk känns det gubbigt bra att sätta ytterligare en tusenlapp i rullning i Investor.

Nu skall jag, med min försvagade hörsel, lyssna på lite Ulf Lundell och äta en glutenfri semla... För vem bryr sig att det är januari och att Uffe är för seniorer?

Ta hand om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar