tisdag 25 februari 2020

Summering av portföljgenomgången

Inlägget innehåller affiliatelänkar

Det här var en värdefull genomgång för mig. Jag hittade en mängd bolag jag egentligen behöver ta tag i men där jag bedömde att jag är okej med att sitta stilla och bara hålla aktien ett tag till. Sen hittade jag en rad bolag där jag behöver bestämma mig vad jag skall göra och oftast är det sälja eller lita på tillväxten som gäller och sist men inte minst har jag en inköpslista.

Nu skall jag bara ta och omsätta det här arbetet i en bevakningslista och en säljlista så är jag hemma sen.



Att göra

Apple - Dyr aktie. För all del goda långsiktiga utsikter men jag borde nog sälja på de här nivåerna.

H&M -  Aktien är dyr och tillväxten är inte på samma nivåer den en gång var men borde ge en långsiktigt hygglig avkastning. Bestämma hur jag skall göra.

Industrivärden - Har blivit lite för smal för mig och värderingen har kommit upp så ett beslut borde fattas så att jag vet när jag skall köpa eller sälja.

Sampo - Jag måste analysera bättre och fatta ett mer välgrundat beslut.


På bevakningslistan

Acadian Timber - Köper minst en gång till runt 16 CAD givet att inga negativa nyheter förändrar läget.

AQ Group - Köper under 240 kr (helst under 220 kr) upp till en portföljandel runt 2 %

Enea - Köp under 180 kr/st upp till 0,75-1 % portföljandel.

Eolus - Köp under 90 kr men max portföljandel 3 % vilket den är över just nu.

Holmen - Backar aktien till 260 kr eller vinsterna går upp en del kan det vara aktuellt att öka till max 2 % av portföljen

Latour - Köper till substans eller max 2 % premie upp till en portföljandel om max 4 % vilket är en bit kvar till just nu.

Nobina - lite hög portföljandel redan på 2,6 % men kan jag köpa mellan 58-60 kr så kan jag kanske öka lite men max till 3 % portföljandel.

Northview - Köp under 28 CAD till 1-1,5 % av portföljen.

Pfizer - köp under 350 kr men max till 2 % av portföljen.

Resurs - Öka under 56 kr upp till max 2 % av portföljen.

Svolder - Öka till max 5 % av portföljen så fort rabatten är 10 % eller mer.

WTG - Håll ordentlig koll på aktien och bolaget. Det här kan vara portföljens mest spännande case så händer det någonting är det viktigt att vara på tårna.



Tror ni jag lyckas spotta upp mig en aning och göra som det står i listan ovan? Jag skall försöka men vi får väl se vilka bolag som finns i portföljen nästa år vid den här tiden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar