fredag 28 december 2018

Årets sista köp?

Inlägget innehåller affiliatelänkar

Nyårsmiddagen skall inhandlas på den lokala ICA-butiken och när jag står och plockar potatis till potatisgratängen plingar det till i mobilen. Det är Avanza som berättar att jag precis köpt 7 st Storytel för 85 kr/st. Lagom till att jag passerar brödavdelningen får jag reda på att jag köpt 5 st XACT Högutdelande för 104 kr/st och lagom till smågodiset avslutas min fullständiga shoppingeufori med en Investor B för 370 kr. (Inköpen gjordes den 27/12)



Det är ganska sällan jag in i en matvarubutik för att köpa potatis, lök, grädde, sallad, snacks och läsk och går ur butiken 1600 kr fattigare men med dagens teknik går det alldeles utmärkt att hålla två shoppingflöden igång samtidigt.

Maten kommer vara uppäten innan året är slut men värdepapperna, vilka gick lös på 1488 kr kommer enligt plan att generera ungefär lika mycket i vinst under 2019 som maten kostade. Vad blir jag mest glad av att köpa?

I det korta perspektivet är jag mycket gladare för maten och allt vad den kommer innebära i vänskap och glädje men på lång sikt är jag mycket nöjd över mina nya aktier.

Nu får det räcka med aktieköp för i år (hoppas jag. Tappar börsen 2-4 % idag så kanske jag köper någonting mer).

Nu skall det nya året ringas in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar