lördag 23 februari 2019

Katla vaktar blommor

Ibland behöver man bara ha lite skoj. Nu är det givetvis inte säkert att du uppskattar samma saker som jag gör men jag återupplevde nyligen ett radioklipp jag stötte på för första gången runt 2010.

Jag är inte särdeles förtjust i Sveriges radio eller de TV-kanaler som staten tillhandahåller men ibland lyckas de klämma ur sig saker jag uppskattar. Ett sådant tillfälle var när de gjorde serien Mammas nya kille.



Jag lyssnar inte särdeles mycket på radio så det här gick mig helt förbi. Likaså de flesta av avsnitten i denna serie men jag blev rekommenderad att lyssna på när Katla vaktar blommor och sedan dess sitter frasen "blommorna måste vattnas... måste... måste.

Idag är det lördag. Klippet är 3 minuter och 58 sekunder långt. Även om du inte gillar det kommer ditt liv inte förspillas i särdeles stor utsträckning och det finns faktiskt en chans att du skrattar lite och du vet vad dom säger - ett gott skratt förlänger livet. Med lite tur går du plus på att lyssna.

Lyssna på "Katla vaktar blommor"

Trevlig helg

5 kommentarer:

  1. Lockande text. Men jag bojkottar envist allt från den statliga propagandamaskinen.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå din poäng men i just det här fallet är det din förlust 😀

      Radera
  2. Jag ställer mig på Investerarens sida i det här fallet och antar att det även blir min förlust då ;). Ha en fortsatt go helg kompis!

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
  3. Och jag som nästan bara lyssnar på P1...
    Men igår pratade vi med barnen om vår tids meme och spelade upp "Bapelsin då gubbjävel", en riktig klassiker från SR. Det kanske Katla vaktar blommor också blir?
    /C

    SvaraRadera
  4. Min favvo:

    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/471201?programid=2399

    10:25 in

    SvaraRadera