onsdag 23 mars 2022

Älskar att dammsuga

Jag har ju gnällt en del om min rygg det senaste. Det verkar vara någonting som går bland bloggarna just nu det där med ryggont men jag tror inte anledningen är att vi sitter och tittar på depån som en läsare angav som troligt skäl.

Det är synd att påstå att jag är helt återställd för det har blivit mer och mer tydligt att det jag har är ett relativt påverkande diskbråck. Men med ganska intensiv rehab är jag nu relativt smärtfri och idag kunde jag dammsuga nedervåningen.

Det innebär att pappa återigen kan göra det han älskar... Städa.


Inte helt sant att jag älskar att städa men jag har tagit på mig uppgiften att hålla det någorlunda städat här hemma. I alla fall så länge jag arbetar hemifrån och med fyra personer i hushållet är det inte överdrivet att dra snabeldraken över golven minst varannan dag.


Det gick så långt här i vintras att Joy påpekade för en av grannarna att pappa älskar att städa. Han gör det varje dag. För henne var det otänkbart att någon skulle göra någonting så ofta bara för att det behövs utan pappa måste verkligen älska att städa...

En annan positiv sak är att det allmänna humöret blivit bättre. Om det beror på börsens uppstuds, att våren börjat sätta sig här i Västsverige eller att det faktum att restriktionerna har släppts innebär att Joy kan vara på förskolan nästan hela tiden; det vet jag inte men glad är jag.

Häromdagen lyste solen lite extra och jag gick ut i det inglasade uterummet och konstaterade att det var lite varmt. Värmeljusen som stod där ute var flytande vilket enligt mina efterforskningar borde ske runt 60 grader :-)

Det var ljuvligt att kunna gå ut och sätta sig i en bastu i några minuter på lunchen men jag får försöka lista ut ett sätt att kunna vädra i sommar utan att för den sakens skull bli uppäten av alla mygg och knott.

Om du råkar ha tips på myggutrotningsmakapärer som fungerar så tar jag tacksamt emot dem.

Nu skall jag se om jag kan hitta några köpvärda aktier för lönen närmar sig och den skall sättas i arbete. 

Ha en go dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar