torsdag 23 mars 2017

Fler bussar till AvL-portföljen

Det var dags att placera månadspengen i AvL-Portföljen i någonting lämpligt och trots beslutsångest lyckades jag till slut bestämma mig för att chansa på att rapporten i Nobina skulle bli bra. Den 6:e april vet vi om jag hade rätt men oavsett är ju portföljen långsiktig och jag är övertygad om att vi kommer se en hygglig avkastning på lång sikt.

Köp

Den 20/3 köptes 9 aktier i Nobina för 52,50 kr/st vilket blev 473 kr totalt. Det innebär att portföljen ser ut som följer


Vi har precis haft några dagars nedgång på börsen men vi har fortfarande 3,67% totalavkastning kvar och snart är det dags för portföljens innehav att ge utdelning och efter det kan vi stänga böckerna för portföljens första år. 500 kr i månadssparande och lite julklappspengar har blivit över 7000 kr än så länge och det finns fortfarande tid innan året är slut.



Bildkälla: nordnet.se

7 kommentarer:

  1. Kommer också att köpa fler Nobina innan rapporten kommer. /Kalle

    SvaraRadera
  2. Tror att det blir ett bra köp och önskar dig lycka till. Hade gärna velat veta mer om bolaget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Jag har skrivit om det tidigare och kommer förmodligen skriva någonting litet när rapporten kommit men tills dess kan du förkovra dig i nedanstående texter.

      http://attvaljalycka.blogspot.se/2016/12/aktieanalys-nobina_13.html

      http://attvaljalycka.blogspot.se/2016/04/nobina-okar-pa-rapport.html

      http://attvaljalycka.blogspot.se/2016/01/jag-koper-3686-bussar.html

      http://attvaljalycka.blogspot.se/2016/09/riktigt-stark-rapport-fran-nobina.html

      Radera
  3. Jag tror också Nobina är ett bra långsiktig val så jag fyller på i morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas vi på att kursen går ned så att du får ett bra pris :-)

      Radera
  4. Håller tummarna för att rapporten blir bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Bolaget har mitt fulla förtroende. Dess tjänster behövs och är eftertraktade och ledningen är duktiga på att växa bolaget med tillväxt så det blir nog bra

      Radera