onsdag 7 december 2016

Köper Nobina

Både igår och idag har jag stoppat in pengar i Nobina. Det rör sig inte om många tusenlappar men jag stödköper lite efter kursnedgången som varit. Idag köpte jag också för månadspengen i AVL-portföljen på 52,75 kr och givetvis gick kursen ned ytterligare 75 öre efter det men vad gör väl det på lång sikt.

Bussbolaget växer och tar marknadsandelar i rasande fart vilket sänker lönsamheten något, nu i början men om några år kommer denna tillväxt innebära att det forsar in pengar i bolaget och redan innevarande år förväntar vi oss en hygglig avkastning och en rejäl utdelning.

Jag kommer förmodligen skriva ett längre inlägg om bolaget inom kort för de av er som vill få ett motiv bakom köpet när det kommer till AVL-portföljen så det är bara att hålla ögonen öppna men tills dess kan man roa sig med att läsa mina tidigare artiklar om bolaget vilka du hittar Här och Här.

Lycka till


Bildkälla: nobina.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar