torsdag 29 mars 2018

Väntar med Whiskyfonden

För ett tag sedan skrev jag om en ny fond som kommer till marknaden. The Single Malt Fund tog in pengar och jag skrev att jag skulle teckna.

Det gjorde jag också men när de bestämde sig för att förlänga teckningstiden till mitten av april valde jag att ändra mig. När man läser på deras hemsida säger de att det handlar om att whiskysällskap har bett om extra tid för att kunna nå ut till sina medlemmar.



Det tror jag inte på. Jag tror att man haft svårt att få in kapital och därför satsar man mer på marknadsföring av fonden och erbjuder folk lite extra tid att bestämma sig.

Oavsett vilket som är rätt bestämde jag mig för att jag inte har bråttom. Jag kan alltid köpa in mig när fonden väl är släppt och det enda jag riskerar genom att vänta är att jag då kommer vara tvungen att betala courtage samt att andelarna kan ha rusat i pris. Det må vara hänt för det jag kan få som vinst är att jag inte tar del i en prisnedgång till följd av någonting oförutsett.

Jag fortsätter min bevakning då jag anser det vara en intressant möjlighet och jag hoppas det blir bra.


Bildkälla: thesinglemaltfund.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar