lördag 8 april 2017

En ljusare vardag

Idag får ni ta del av mina spridda tankar istället för min kulinariska inspiration. Jag har i ärlighetens namn inte hunnit skriva särdeles mycket den här veckan och nu stjäl jag mig lite tid innan Joys första långresa.



Vi skall till morföräldrar några mil bort så det blir till att fälla säten och packa med tetriskunskaper för att få plats. Det är en liten bil vi har den där Yarisen. När vi ändå är där skall jag passa på att byta däck på bilen och efter lunch bär det vidare av mot ett par vänner som bor på vägen tillbaka hem igen.

Fullspäckad dag och vädret ser lovande ut. Med lite tur kan det bli långa promenader men även om solen ger 18-20 grader är det nog lite tidigt för bad ännu.

Jag är självvalt, lyckligt förskonad från nyheter i alla dess former men en del sipprar ändå igenom mitt skyddande hölje av ignorans och tyvärr lyckades jag igår snappa upp den tragiska händelsen i vårt lands huvudstad. Mina tankar går till offren och deras familjen. Det är ett jädra otyg att vi skall behöva ha sån här dynga i världen.

Av just den anledningen vill jag idag belysa en bloggrannes inlägg jag läste i julas nämligen Sparos "Säg hej". Jag tror att stora grandiosa gester och välgörenhet i miljardklassen kan vara toppenbra men det är de små sakerna som påverkar en vardag och när vardagen blir en lite gladare och lyckligare plats att befinna sig på kan små mirakel ske.

Mitt sätt Att Välja Lycka idag är att säga Hej!


Bildkälla: Freeimages.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar