lördag 26 maj 2018

Bada i en sopbinge för bara 1395 kr

Det har hänt att jag gjort mig lustig över produkter jag ser ett begränsat värde i. Sist var det en plastpryl som skulle hålla den halvan av avokadon du inte använder, fräsch, i inlägget "Värdelösa prylar delux".

Jag gör inte detta frekvent för det finns så mycket skit därute att man hade kunnat hålla fart i en blogg på heltid med bara kritiska inlägg till idiotprodukter som folk uppenbarligen betalar för men det är inte riktigt det som motiverar mig att skriva.

När den här bilden dök upp i mitt flöde höll jag dock på att sätta kaffet i vrångstrupen. Vem köper en sån här?


Det ni ser är en badbalja för vuxna. Den är 80*50 cm med en höjd om drygt 60 cm. Det innebär att "vuxna" som vill bada skall försöka knö ner sig i en plastbytta ungefär lika stor som en Ikeakasse. Myspys.

Den stackars tanten ser lidande ut bakom sitt påklistrade leende och det hade nog jag också gjort. Jag är för all del inte en badfanatiker men jag tror aldrig jag har behövt någonting så mycket att den typen av yogaövning var motiverat. Att dessutom tvinga folk att betala 1400 kronor för den där lövkorgen borde vara straffbart.

Men för att inte bara gnälla kommer jag med ett förslag. Ovanstående balja rymmer 200 liter.



På Jula kan man köpa en 210 liters trädgårdssäck för 99 spänn. Fyll den med skummigt varmvatten och hoppa i och du kan njuta av att bli blöt och förnedrad till en bråkdel av priset.

Bra va?


Bildkälla: cdon.com och jula.se

8 kommentarer:

  1. Haha, hon ser ut att ha det mysigt. Om man är ett par så kan man ju köpa två och bada bredvid varandra. Eller varför inte köpa ett gäng och bada med alla vänner istället för badtunna? Förutom priset så är även fördelen med Julas alternativ att säcken är hopfällbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 😀 skall man bada flera kan man väl bara köpa lite skumfog och täta alla springor i badrummet och fylla på med vatten till lagom höjd. Billigt 😜

      Radera
  2. Herregud, det finns folk till allt. Tack för ett gott skratt.

    SvaraRadera
  3. Hur kommer man ur badbaljan? Ringer räddningstjänsten...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är väl rimligtvis i ett rum med golvbrunn eller utomhus så att välta ur känns som det enda rimliga alternativet. Kanske inte så graciöst men badar man i en sån där kanske det inte är det viktigaste

      Radera
  4. Den är ju gjord för dvärgar, du måste ha missuppfattat det hela

    SvaraRadera