torsdag 11 maj 2017

Snabbväxande industri - AVL-Portföljen köper Indutrade

Då var det dags igen. AvL-Portföljen hade 500 kr i likvider sedan senaste månadens lön tillsammans med utdelningar från bland andra Hemfosa, Investor, Cloetta och SAS preferensaktie att handla för den här månaden och köpte gjorde vi i tisdags straxt efter lunch.

Jag hade lagt en köporder på Indutrade några dagar efter senaste rapporten då aktien rusat 8 % men trots att aktien nu värderas till 24 ggr föregående 12-månaders vinst tror jag att det finns mycket mer att hämta här. Bolaget är en industriell förvärvsmaskin som ökar omsättningen både organiskt och genom förvärv. Totalt ökade omsättningen med 19 % och orderingången var upp 20 % så även nästa kvartal kan bli fint. EBITA klättrade hela 31 % och efter skatt klämde bolaget till med ett resultat hela 38 % högre än föregående år.

Finfina siffror och håller det i sig kan det finnas rejält med utrymme för fortsatt kursresa i aktien och med en ökad vinst finns utrymme både för fler förvärv och en höjd utdelning så jag slog till på 3 aktier för 204 kr/st i AvL-Portföljen. Jag köpte faktiskt några till i den stora portföljen också.

Köp

Den 9/5 köptes 3 aktier i Indutrade för 204 kr/st vilket blev 612 kr totalt. Det innebär att portföljen ser ut som följer


Börsen ångar på med rejäl fart nu. Portföljens totala värde var igår 8883 kr och eftersom insättningarna uppgår till 8000 kr innebär det att vi fått 11,04 % i avkastning vilket då är ytterligare 0,7 % sedan i tisdags när jag skrev om ettårsjubileet för portföljen.


Bildkälla: nordnet.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar