tisdag 9 oktober 2018

AvL-portföljen köper ännu mer Castellum

Inlägget innehåller affiliatelänkar

AvL-portföljen startade i början av maj 2016 som ett projekt där syftet var att ni som läsare skulle kunna följa med på resan och se vad som kunde hända med en relativt liten summa pengar (500 kr) varje månad om man bara var långsiktig nog.



Nu, två år senare, har vi över 18000 kronor i portföljen och det rullar på ganska hyggligt.

Den här månaden väljer jag att fortsätta fånga fallande knivar men jag har också dragit ett plåster och bytt till någonting, förhoppningsvis, stabilare.

Castellum har haft det tungt det senaste när den amerikanska räntan skapar lite oro. Förra månaden köpte jag efter en hygglig nedgång och den här månaden köper jag både i det här projektet och i den stora portföljen.

Jag passade också på att dra plåstret i MQ. I förra veckan meddelade bolaget att de haft mycket tyngre än de först trodde och bolaget går rent ut sagt skitdåligt men det som stör mig mest är att den nye VDn inte verkar ta problemen på allvar. Jag lyssnade på rapportpresentationen och det var inget om hur man skulle se till att vända skutan. Det tillsammans med att de slopar utdelningen tycker jag visar på att det kommer ta riktigt lång tid innan det vänder så nu var det dags att gå skilda vägar.

För de pengarna blev det en Klöver pref och en handfull Swedolaktier för att, förhoppningsvis få lite stabilitet och i Swedols fall en gnutta tillväxt när marknaden förstår hur fint bolaget växer.

Köp

Den 5/10 köptes 4 st Castellum för 152,95 kr/st vilket totalt landar på 612 kr efter Nordnets avrundningar. Samtidigt såldes 50 MQ för 12,38 kr/st, vi köpte en Klöver pref för 325,50 kr och 9 Swedol för 31,95 kr/st. Efter köpen ser portföljen ut som bilden visar



I dagsläget har portföljen ett totalt värde på 18035 kr (insatt 16500 kr). 


Bildkälla: Nordnet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar