torsdag 25 oktober 2018

Löning, uppesittarkväll och whisky

För andra gången i år får jag lön. Det är faktiskt en ganska trevlig känsla att få en påfyllning på kontot den där gången i månaden och det skall bli mycket spännande när jag väl kommer så långt att jag måste fylla på det där kontot själv.


Men som Nicklas "Investeraren" Andersson brukar säga - "Än är jag beroende av den 25:e för att kunna bli oberoende av den 25:e" så jag tackar och tar emot när lönen landar på kontot.

Min förhoppning är att kunna lägga undan ungefär 60 % av månadens lön den här gången och nu när börsen har backat några procent är det ett finfint tillfälle att ta i från tårna och köpa på sig aktier som förhoppningsvis kommer ge en lite större utdelning till våren än de gjorde förra året. Att man dessutom köper den där ökande utdelningen billigare idag än för en månad sedan är ju inte heller så dumt.

Det är torsdag idag men jag hoppas ändå på att kunna fylla glaset med några droppar whisky och kanske bänka mig framför TV:n och titta på uppesittarkväll när det drar igång. Uppesittarkväll är, för er som inte är sjukt nördiga, ett program initierat av ovanstående Nicklas. Inriktningen är ekonomi och syftet är att uppmärksamma sparandet och investerandet. Det är ett program jag uppskattar men resten av familjen är inte riktigt lika förtjusta så vi får väl se vem som vinner kampen om fjärrkontrollen.

Väl mött i etern.

Sláinte


Gif: Maxaallt.se






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar