fredag 4 augusti 2017

Fredagsglädje och sommarplågor

Jag använder ofta olika gratis musiktjänster för att ge mig mitt dagliga behov av skvalmusik och en effekt av detta är att jag ibland får upp, för mig okänd, musik i mitt flöde och detta hände som vanligt för ett par veckor sedan när "Jag trodde änglarna fanns" med Kampferdrops började spelas. Det är tydligen en av denna sommarens låtar som man tydligen måste ha hört så därför skall jag plåga er med den också.

Fast den riktiga anledningen till att jag skickar ut länken i etern är för att det av någon märklig anledning blivit en favoritlåt för min sex månader gamla dotter. När låten börjar spelas blir hon tyst och ett stort leende sprider sig över det lilla ansiktet. Jag vet inte vad det säger om min dotter men förmodligen betyder det att hon har en värdelös musiksmak och jag kommer få jobba hårt för att ingjuta vettiga kulturyttringar i henne under hennes uppväxt.


Ha en god dag och njut av helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar