torsdag 22 september 2016

Det snackas om #Uppesittarkväll

Det snackas en del om #Uppesittarkväll i ekonomibloggsfären och detta är ett twitterfenomen som innebär att man sitter uppe mitt i natten, dagen innan löning och diskuterar vilka aktier man skall handla dagen efter när pengarna finns på kontot.





Jag handlar inte riktigt på det sättet men jag är med och följer för att få ta del av tips och idéer samt att förhoppningsvis kunna inspirera lite. Den här månaden har jag i stort sett redan handlat upp mina pengar genom att öka på krediten lite den senaste veckan eller de två senaste veckorna.

Först blev det ju en dubbelsmäll med Kopparbergs och Diageo. Analysen av det senare bolaget blev förövrigt det mest lästa inlägget sedan bloggen startade med ganska god marginal vilket är väldigt roligt men tydligen är det så att mina läsare gillar analyser för analysen av Kopparbergs och det senaste köpet Chatham Lodging Trust ligger inga eoner efter.

Det innebär att jag förmodligen bara kommer amortera av krediten i morgon men skulle det bli pengar över kommer jag givetvis att trycka på köpknappen men då blir det nog påfyllning i något av portföljbolagen. Jag tycker att jag är klart underviktad i exv Investor så även om det är ett tråkigt köp riskerar det att bli dit pengarna går.

Igår köpte jag förövrigt Coca-Cola för en hygglig slant vilket mer än dubblade mitt lilla innehav i den aktien.

Hur handlar du?


Bildkälla: freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar