fredag 9 september 2016

Jag vill prova allt och våga mer

För en tid sedan såg jag Zootopia och kunde genast känna mig ännu lite bekvämare med mitt köp av aktier i Disney. Jag tyckte den var ganska gullig och den kopplar in på det viktiga ämnet fördomar och försöker beskriva faran i kollektiv rädsla. Vad vi tycker om att Disney sprider sin politiska agenda kan vi lämna därhän men jag tycker ändå att filmen på ett bra sätt belyser ett problem och dessutom bidrar den till att sprida lite glädje och välmående.

Shakira gör ledmotivet och det slår ann en sträng hos mig. Dels blir jag lite lycklig av den glada stämningen men också beskriver den en del av syftet med att arbeta som en tokig för att bli fri. Jag gör ganska mycket för att bryta mig fri från de begränsande bojor jag själv satt på mitt liv och våga uppleva nya saker.

Mitt korta budskap idag blir att våga någonting nytt för man vet aldrig vart det kan leda.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar