fredag 12 februari 2016

Alternativt smyckeskrin

Det här inlägget har inget annat syfte än att sprida lite glädje och skänka lite insyn i mitt liv.

Jag skulle givetvis kunna reflektera över kostnaden för alla mer eller mindre onödiga ägodelar vi samlar på oss över en livstid och hur mycket man kunnat spara om man lät bli att köpa på sig allt detta.

Jag hade också kunnat reflektera över skönhet och konstnärlighet och kanske hur man i olika kulturer väljer att smycka sig på olika sätt. Att Välja Lycka skall ju faktiskt vara en kombination och balans mellan hälsa, ekonomi och nöje och smycken kan givetvis inkluderas i såväl ekonomikategorin som nöjeskategorin.

Med ett skohorn och lite smörjmedel skulle jag också kunna pressa in smycken i hälsokategorin. Kanske genom att fundera över kristallers påstådda påverkan på kroppens energiflöden eller hur stora, fina, varma stenar kan hjälpa till om man behöver slappna av.

Min främsta relation till kristaller och ädla ägodelar är huvudsakligen kristallen i de glas jag någon gång ibland lyfter ned från hyllan, dammar av och häller upp ett gott vin i eller de relativt sällsynta tillfällena då jag plågat plockar upp plånboken för att betala för en present men eftersom hustrun som hobby gör silversmycken och pärlsmycken får jag ibland en mer aktiv förståelse för stenar, kristaller, pärlor och olika ädla metaller men inte heller detta tänkte jag reflektera över idag.

Istället är det min enda önskan att tillhandahålla en bild som visar hur min hustru väljer att förvara vissa av de smycken hon oftast använder. På en byrå har vi, av en anledning ingen av oss längre minns, placerat ett par mjukisdjur vi fått som barn och dessa fungerar i dagsläget som avhängningsanordning för diverse smycken och idag är det konstellationen ni ser på bilden här bredvid som fått den stora äran att pryda det blå trollet* jag fick när jag köpte en kamera från Kodak i mina yngre tonår.

Ha en riktigt bra dag allihopa och njut av helgen vi har framför oss.

*Red: Efter påpekande att jag skrivit att bilden föreställde en björn har jag för att lugna massorna redigerat detta misstag då det bilden föreställer är ett troll.




Bildkälla: Att Välja Lycka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar