måndag 4 januari 2016

Börsår 2016: Here we go!

Om tre minuter kör vi. Börsen öppnar och de ekonomiska galopphästarna är i full gång.

freeimages.com/Martin Cunningham
Man skulle kunna tolka trenden som nedåtgående och även om det skulle göra den allmänna stämningen aningen plågad är det inte helt utan viss förhoppning jag önskar att börsen hade kunnat uppleva en sättning under de första månaderna av året.

Ju billigare aktier desto fler kan jag köpa med mina finita resurser och fler aktier innebär mer utdelning så länge bolagen jag investerar kan förväntas klara av att även fortsättningsvis dela ut och helst även höja utdelningen precis som Castellum och Coca-cola har gjort de senaste börskriserna.

Oavsett vad som händer kommer 2016 bli ett spännande år. Jag förutspår en negativ öppning efter att börsen i China stängde i förtid efter att de nya reglerna om stängning utlöste när index gått ned 7 %. På med säkerhetsbältena för det här kan bli en rejäl berg- och dalbana.

Tre, två, ett....

Bildkälla: Freeimages.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar