måndag 31 juli 2017

Semestern är slut men börsen tar inte semester

Inlägget innehåller affiliatelänkar

Förra veckan var sista semesterveckan för mig men som jag skrev i måndags så har jag nu bara 7 veckor kvar innan jag går hem på en lite längre "semester" då jag på heltid skall ta hand om min då 8 månader gamla dotter "Joy". För er som inte varit uppmärksamma heter hon bara Joy här på bloggen så trots att det finns 480 personer i Sverige som heter Joy så är inte vår dotter en av dem tyvärr. Det hade varit kul.



Förra veckan fortsatte vi ned och jag kunde köpa en näve Atea för under hundralappen. Det var ett tag sedan nu och givet en hygglig kvartalsrapport och en tro om oförändrad eller något höjd utdelning nästa år kan det nog bli ett bra köp med över 6,5% direktavkastning. Indutrade kom också med en hygglig rapport vilken jag inte hunnit gå igenom helt och hållet men jag tror fortfarande på Lundbergs tillväxtindustribolag.

I helgen passade vi får på svärföräldrarnas gård; en tradition vi njuter av varje år. En helt normal vecka helt enkelt. Den här veckan kommer innehålla långa dagar på jobbet för att komma in i det hela och för att hinna med det som måste vara klart till den 17e då kvartalsmoms och arbetsgivardeklarationer skall vara inne. Det är roligt nästan jämnt.

Eftersom löning var i förra veckan finns det nu nya fräscha pengar på kontot som skall förvandlas till nya aktier. Jag kommer ha svårt att nå upp till mitt mål om 21 % kostnadstäckning med utdelningar i år men jag fortsätter träget att kämpa. Dock är jag lite sugen på att bara vikta upp XACT OMXSB Utd för jag tycker det är svårt att handla just nu. Vi får se vad som händer.

Till alla er som är kvar på semester - Grattis. Till alla er som jobbar - Lycklig måndag.


Bildkälla: att välja lycka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar