lördag 30 maj 2020

En myra på ett äppelträd

Idag hade jag inte mycket inspiration att skriva om ekonomi så det fick bli en bild från min senaste naturexkursion.

Bild: Herr AvL

På en promenad över solvarma betesängar för någon dryg vecka sedan stötte jag på ett äppelträd som blåst omkull. Det levde fortfarande och hela trädet stod i blom. Varenda träd runt ängen och även detta träd var helt fullt av skägglav och andra lavar vilket tydligen skall betyda att luften i området är ovanligt ren eftersom skägglav tydligen är väldigt känslig för luftföroreningar.

Jag vet inte om det stämmer men jag mådde i alla fall ganska bra där på ängen och när jag skulle ta den dagens mest instagramvänliga bild hittade jag en liten myra bland knopparna.

Jag måste ha sett ganska rolig ut där jag stod i en akrobat med lemmarna spretande åt alla håll för att hålla balansen i mycket obekväma ställningar för att medelst mobilkamera få en vettig bild. Men vad gör man inte för konsten?

Varsågod!

En mycket kort inblick i mitt liv och de galenskaper som ligger bakom pannbenet hos den som i vanliga fall skriver texter lika spännande som torkande färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar