lördag 10 april 2021

De växer upp fort

Den här vintern har varit lite tjurig för tack vare pandemin har vi ju varit lite extra försiktiga med förkylningar så vi har i princip vabbat var annan vecka sedan årsskiftet. Men med det följde också en hel del extra tid med dottern och eftersom jag jobbar hemma och fru AvL opassande nog också varit förkyld en hel del har vi många veckor varit hemma allihopa.


Nog för att jag har jobbat som en gnu men jag har ändå försökt stjäla till mig längre morgnar och en handfull fikatillfällen förutom de obligatoriska luncherna.

En morgon när jag bestämde mig för att lyxa till det med finkaffe och mala mina egna bönor frågade jag dottern om hon ville ha en kopp (Fru AvL dricker inte kaffe men Joy brukar vilja smaka på pappas kaffe) och hon sa ja.

Sagt och gjort. Det fick bli finkaffe till oss båda och som tur är har hon en egen liten kaffeservis i porslin så det blev några droppar kaffe och en hel del mjölk i en kopp och där satt vi tillsammans och log åt morgonsolen och smuttade på vårt kaffe.

Att Välja Lycka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar