fredag 3 februari 2017

Looking for freedom

Jag vet inte varför jag blir så glad av den här låten. Det kanske är en blandning mellan den eviga kampen mot konsumtionen samtidigt som jag tror att det är en stor portion lyteskomik inbakad. När man ser herr Hasselhoff hoppa omkring och försöka hålla takten på sina lemmar samtidigt som han skall skicka ut ett förföriskt, sexigt ansiktsuttryck och mima påminner det hela om en naturfilm med en nyfödd giraffs första minuter.

Hasselhoff gjorde massor av 80-talsserier vilka jag växte upp med så jag är ganska förtjust i herrn men det här är inte en av hans mer kvalitativa produktioner (om han nu någonsin gjorde några sådana) men den bidrar till min själsliga lycka och därför vill jag ju givetvis sprida denna glädje vidare så här på fredagens tidiga eftermiddag. Låtens text är också ganska relevant gällande det jag ofta förmedlar. Frihet handlar inte nödvändigtvis om pengar, hälsa eller tid utan frihet är någonting som definieras av det individuella behovet. För mig handlar det mycket om att bli herre över min egen tid och det är därför jag, som så många andra bloggare bygger sina förutsättningar för passiv inkomst.

Håll till godo.







8 kommentarer:

  1. Härligt att du tog upp detta och underbar video för övrigt :)

    SvaraRadera
  2. Vad sägs om att köra den som väckarklocka i några år fram tills de passiva inkomsterna räcker? Sätta siktet redan från dagens start. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade förmodligen aldrig kommit så långt att den passiva inkomsten skulle räcka om jag gjorde det. Det kostar att köpa ny väckarklocka varje dag och jag hade förmodligen slagit sönder skiten efter bara några dagar :-)

      Men jag kan lova att siktet är inställt och bågen är spänd 86400 sekunder per dygn.

      Radera
  3. Vill påstå att låten som för övrigt är usel påverkar Aktieflickvännen på samma sätt!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att jag har hittat en frände i Aktiepappas familj :-)

      Radera
  4. The Hoff levererar som vanligt! Tack för ett uppiggande inlägg i ferbuarimörkret! Friheten på sandstranden långt borta från Maggans långa fingrar lockar dagligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så god. Så lite så :-) Man gör vad man kan när skattetrycket ligger som en våt filt runt kroppen.

      Radera