lördag 25 september 2021

Slowcooker - ytterligare ett steg mot hipsterdrömmen

För något halvår sedan frågade svärmor om jag ville ha deras slowcooker. Efter många år konstaterade hon att hon inte använder den särdeles mycket och de har egentligen inte plats.

Jag tackade ja men jag ville inte ha den innan vi flyttade så som en liten inflyttningspresent fick vi nyligen alla de saker jag tackat ja till varav slowcookern var en av dem.

Nu skall jag ärligt säga att i det rådande flyttkaoset har jag inte hunnit packa upp den och se vilket märke det är och vilka funktioner den skulle kunna tänkas ha men det är höst och skördetid. Kött i stora klumpar och rotfrukter i säckvis går just nu att köpa för nästan ingenting och av dessa vet i alla fall jag att man kan göra skapliga grytor.


Fläsklägg med rotmos eller en juste kalops är en höstdröm som bara väntar på att ske men jag har förövrigt ganska låg inspiration just nu.

Så jag gör som jag brukar - jag frågar.

Använder du slowcooker? Vad tillagar du i den?

Och även om du inte använder en sådan makapär får du ändå gärna bidra med dina favoritrecept för en småkylig, färgsprakande, mulen hösteftermiddag.

Överös mig med recept och länkar.

4 kommentarer:

  1. Låter jättebra det där. Men vad är det ens?
    Mvh investera-pengar.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Jag kör mycket slowcooking. En vanlig kastrull eller wokpanna (med lock naturligtvis) blir då min slowcooker :) Puttrar och sköter sig själv på spisläge 1 (av 6) när det väl är igång. Så kan man vara ute å rensa löv eller ngt annat i några timmar.

    Högrev är da shit i dessa sammanhang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har alltid satt en gryta i ugnen och efter jobbet är maten klar men nu när jag har en vore det ju kul att använda den någon gång 😁

      Radera