onsdag 15 september 2021

Vi föll för styling tillslut

Vem hade kunnat tro att det skulle vara så svårt att kränga en lägenhet halvcentralt i Göteborg. Våra vänner i grannhuset lyckades tillslut få sålt sin lägenhet mitt i industrisemestern efter ca 15 visningar och minst en skock besökare.

Efter vår fjärde visning valde vi tillslut att falla för mäklarens envisa insisterande på professionell styling. Klart att vi på ett ekonomiskt plan hade kunnat avvakta ytterligare men man skall ju ta i beaktande alla andra kostnader och om vi räknar in alternativkostnaden på kapitalet så snackar vi att kostnaden för stylingen är återvunnen på en månad.

Ovan: Fam AvL, Under: Proffsstyling

I förra inlägget hade jag med en bild på vårt kök. Det är den översta bilden. Den undre bilden är efter stylingen. Köket är inte det rum där den största förändringen skedde men det talar ett ganska tydligt språk.

Jag skulle nästan vilja påstå att stylingen gjorde att lägenheten såg ut som en plats jag hade kunnat tänka mig att bo i. Kanske bortsett från alla krusiduller som är omöjliga att ha i ett hem. Lägenheten blev skitsnygg.

Nya bilder är tagna och annonsen är ute igen. Det här riskerar att bli ett av de få objekten som mäklaren faktiskt får förtjäna sin lön på men nu tycker jag det är dags för skiten att bli såld för jag vill bli klar.

Att ha dubbla boenden ofrivilligt tär betydligt mer än jag trodde och för mig så är det värre än alla de finansiella kriser jag varit med om på börsen. De har jag hanterat långt bättre.

Men var det värt att styla lägenheten?

Det vet jag inte ännu men timkostnaden var inte särdeles hög när jag räknar på nedlagd tid för tjejen som gjorde det och jisses vilken skillnad det blev. Om inte lyan blir såld nu så kan vi vara säkra på att marknaden är på väg att svalna av.

2 kommentarer:

  1. Hehe, det blev faktiskt stor skillnad! Jag reagerade på hyllan ovanför mikron, vad mycket bättre det blev med den tom och i en vinkel där inte hålen syns. Nu ska det nog gå bättre ska ni se! 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäklaren sa också att han föredrog den fotograf han lyckades anlita för den andra vändan bilder så ja... det är nog en mer fördelaktig vinkling rent generellt.

      Tack för peppen. Vi håller tummarna

      Radera