onsdag 28 oktober 2015

Dagens val

På fredag är det tenta igen. Det finns många sätt att hantera tentaångest och motivationssvårigheter. Har har aldrig lidit av det förra men ibland är det gruvligt svårt att motivera sig att plugga. Det finns ju så mycket annat roligt man kan göra istället. Skriva ett blogginlägg om att det är svårt att motivera sig till att plugga när man behöver det till exempel.

Men ibland är det enklare än annars och en kylig men solig höstdag som denna är det fantastiskt avkopplande att slänga in några pinnar i kakelugnen, hälla upp ett glas whisky och dra fram den stora mjuka fåtöljen.

Tyvärr har jag inte någon kakelugn men som tur är har mina svärföräldrar det och de låter mig frikostigt nyttja den om det skulle behövas.

I glaset: en skvätt 16 år gammal Lagavulin. Jag brukar föredra att hälla min whisky i ett portoglas men sådana tillgångar saknas där jag spenderade denna dag.

Bildkälla: Att Välja Lycka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar