Det är inte särdeles ofta det blir fel när jag näthandlar men det händer. Jag har dock aldrig varit med om att Apotea gjort fel vilket är en stor anledning till att jag handlar av dem nästan oavsett vilka läkemedelsprodukter jag skall ha.
De flesta andra apotekskedjor har någon gång gjort fel eller hanterat ett ärende med allt annat än önskvärd service. Jag kommer exempelvis aldrig igen handla av det statliga Apoteket om jag kan undvika det för jisses vilken svag servicegrad de har avseende distanshandel.
Nu är inte syftet med den här artikeln att kasta skit på Apotea. Absolut inte.
Jag hade för en gångs skull beställt någonting annat än mediciner nämligen te. Det är en sort som fru AvL älskar och den finns inte att köpa längre i vanliga butiker.
Jag var, enligt mig, ganska modest och beställde "bara" 15 askar te.
Döm om min förvåning när jag öppnade lådan som kom hem och hittade 15 askar av ett blåbärsextrakt i tablettform. Detta kosttillskott hade säkert lagts in på fel artikelnummer eller om tesorten kanske fått fel nummer men här står jag nu med kosttillskott värda nästan 4000 kr jag inte vill ha.
Apotea löste så klart det här snabbt och lätt men kosttillskott klassas som livsmedel och destrueras vid retur. Det innebär tyvärr en hållbarhetsförlust likväl som en ekonomisk förlust.
Sen kan man kanske tycka att företaget som gjort fel får skylla sig självt men på ett eller annat sätt kommer detta att drabba oss konsumenter i slutändan och det är synd tycker jag.
Nå ja. Vad hade du gjort med 15 askar kosttillskott?
lol :)
SvaraRadera